קפה זה טוב ועדיף יותר

קפה זה טוב ועדיף יותר – שני מחקרים ענקיים מצאו יחס הפוך בין צריכת קפה ותמותה שני מחקרים גדולים מצאו קשר הפוך בין צריכת קפה ותמותה.
מדובר במחקר ה- EPIC שעקב אחר יותר מחצי מיליון איש ב- 10 מדינות באירופה, במשך 16 שנה בממוצע. המחקר מצא, כי מי שצרך קפה בכמות הנמצאת ברביעון העליון, נהנה מירידה משמעותית בתמותה כוללת, לעומת אנשים, שכלל לא שתו קפה. זאת, גם לאחר התאמה למשתנים כמו עישון וצריכת משקאות אחרים.
בגברים : HR, 0.88 [95% CI, 0.82 – 0.95]; P < 0.001 , ובנשים HR, 0.93 [CI, 0.87 – 0.98]; P = 0.009 . נמצא, כי צריכת קפה מורידה שיעור תמותה ממחלות מערכת העיכול בגברים (HR, 0.41 [CI, 0.32 – 0.54]; P < 0.001) ובנשים ( (HR, 0.60 [CI, 0.46 – 0.78]; P < 0.001 . בקרב נשים נמצא, כי צריכת קפה מקטינה משמעותית סיכון לתמותה ממחלת כלי דם (HR, 0.78 [CI, 0.68 – 0.90]; P < 0.001) ותמותה ממחלת כלי דם מוחיים (HR, 0.70 [CI, 0.55 – 0.90]; P = 0.002) . לעומת זאת, נמצא, כי צריכת קפה מעלה סיכון לתמותה מסרטן השחלות (HR, 1.31 [CI, 1.07 – 1.61]; P = 0.015) . מבחינת מעבדתית נמצא, כי צריכת קפה מפחיתה ערכי אנזימי כבד- serum alkaline phosphatase; alanine aminotransferase; aspartate aminotransferase; γ-glutamyltransferase . בנשים קפה מפחית ערכי C-reactive protein, lipoprotein(a) והמוגלובין מסוכר. המחקר השני הוא מחקר עוקבה רב אתני, שעקב אחר כ- 200,000 איש בהוואי ובקליפורניה, בהמשך 16 שנים בממוצע. גם פה צריכה מוגברת של קפה הביאה לירידה בתמותה כוללת בכל הקבוצות האתניות, מלבד בילידי הוואי. אולם מאמרי מערכת מערערים על הממצאים, בהצביעם על ממסכים שלא נמדדו, כמו הכנסה גבוהה, שמובילה ליותר צריכת קפה. לכל הפחות יכולים חובבי קפה לשמוח על כך, שלא נמצאו תופעות לוואי הכרוכות בצריכתו. בשורה התחתונה: לכל הפחות ניתן לומר, שקפה אינו מזיק לבריאות, ואולי אפילו מועיל ומפחית תמותה. מאת מדיקל מדיה

שני צעירים שעלו מחבר העמים הקימו אימפריית קפה ארצית

הזמן עשה את שלו דבורקין התאקלם, סיים את התיכו בהצלחה, התגייס לצבא ושרת בתור מכונאי.
בשונה מדבורקין שניידר עלה לארץ עם משפחתו בגיל 5 וחצי. “ההתחלה לוותה בהצקות וקללות שכל עולה חווה כשהוא מגיע למקום חדש. מילים כמו “רוסי מסריח” ו”תחזור לרוסיה” הוא שמע לא אחת.
“לא הרגשתי בהתחלה בנוח. הייתי מבריז המון מבית הספר כדי לא להיתקל בילדים הללו. אבל בשלב מאוחר יותר וככל שעבר הזמן כבר הפכנו חברים, ומהם למדתי את השפה, בשכונה לא בבית הספר”, הוא מספר.
לאחר שחרורו של דבורקין מהצבא בשנת 2002, הוא חיפש עבודה, ומצא אותה בחברה לתיקוני מכונות קפה. “בתור אחד שאהב להתעסק עם מכונות, היה לי נורא פשוט וכיף לפרק ולהרכיב כל דבר שהביאו לי”, הוא מספר.
במהלך עבודתו מול לקוחות בבתי קפה ובחברה בה עבד. נחשף דבורקין לעולם הקפה וצבר ידע מעשי בכל הקשור לטעמים, צורת טחינה, טמפרטורת הגשה אופטימלית. הוא עזב את החברה בה התחיל, והתגלגל בין חברות קפה שונות עד שהחליט להפוך לעצמאי ופתח בית קפה שכונתי בתל אביב.
ההחלטה לפתוח בית קפה נבעה תוך רצון לספק ללקוח חוויה אותה הוא לא הכיר. “הייתי מלמד את העובדים איך מומלץ להוציא קפה”, הוא מספר. “עמדתי לעובדים על הראש, פשוט שיגעתי אותם. עד שלא עמדו ברמה הנדרשת הם לה היו יכולים לעבוד. ככה מצאתי את עצמי רוב הזמן מאחורי הבר”.

כישלון ניהולי
מתברר שלהכין קפה ולנהל זה שני דברים שונים. “הייתי בחור צעיר בן 25, ידעתי להכין קפה אבל בצד הניהולי הייתי כישלון. גם לשותף שלי לא היה מושג בניהול ואחרי שנתיים של עבודה, סגרנו את העסק והפסדתי 200 אלף שקל”, הוא מספר.
שמע לא פעם שהוא כדי להחזיר את הכסף, נסע דבורקין לעבוד בים המלח בקציר מלח. “זו עבודה קשה מאוד. שבה אתה כל היום נמצא על המחפר באמצע הים, רוב הזמן רטוב ממי מלח, ובחום בלתי נסבל של שישים מעלות. במשמרות של שמונה שעות עבודה ושמונה שעות מנוחה”, הוא נזכר בלי טיפה של געגוע.
“במקרה של תקלה, גם שמונה השעות מנוחה שלך הופכות לעבודה. היו לי הרבה רגעי משבר כי אני פשוט שונא חום. אבל לא הייתה לי ברירה, הרגשתי חנוק עם הכסף שהייתי חייב להחזיר לאנשים ופשוט המשכתי לעבוד”.
ככה עבד דבורקין במשמרות של שבוע עבודה ושבוע מנוחה. במשך שנה וחצי עד שהחזיר את חובותיו למשפחה ולחברים מהם לווה את הכסף ואפילו נשאר לו קצת עודף. לדבורקין היה ברור שלתחום הקפה הוא חייב לחזור. חבר סיפר לו ששמע על חברה קטנה שעומדת לפשוט רגל. הוא נדלק, בדק, קפץ על המציאה וקנה אותה.
הפעם הוא הגיע לעסק החדש בתור אדם בוגר ושקול יותר. הרעיון מאחורי העסק החדש הוביל אותו להיות מחושב יותר בכל הנוגע להתעסקות עם ספקים, כספים וסחורות. ככל שעבר הזמן התברר לדבורקין שוב כי למרות הרצון הטוב, נושא הניהול והפיננסיים ממש לא בשבילו. והחליט לחפש משהו שיוכל להוריד לו מהראש את המועקה הכרוכה בהתעסקות עם הצד הניהולי.
במהלך חיפושיו אחרי רואה חשבון לעסק החדש, קיבל המלצה מחבר על בחור שהצטיין בלימודיו ושבדיוק עומד לסיים את הסטז’ בראיית חשבון. הוא בדק על הבחור, וגילה שבמהלך הסטז’ חשף מספר גניבות בחברה בה עבד וישר זיהה את הרצינות עליו.

הם נפגשו
ולאחר שיחה קצרה קיבל אותו לעבודה בתור רואה החשבון של החברה. ההתחלה לא הייתה פשוטה ביניהם, כששניידר הגיע לחברה ההתנהלות הייתה קטסטרופלית – חשבוניות לא מסודרות, בלגן בסחורות וכישלון מסחרי.
דבורקין, שעוד לא הכיר את הבחור הצעיר, הגביל אותו כמעט בכל צעד, דבר שגרר חיכוכים לא מעטים. “לא התחברנו בהתחלה, יוני לא שחרר לי סמכויות, הוא חשש, היו הרבה צעקות. רבנו לא מעט וכמעט עזבתי את העסק בגלל זה”.
חשוב לשניידר להבהיר כי דבורקין הוא איש מקצוע טכני מהטובים שיש. “הוא יודע להכין קפה מעולה, לתקן את המכונות ולנהל את העובדים. אבל כל הצד הניהולי והפיננסי הוא לא הצד החזק שלו”, הוא אומר.
עם הזמן, ולאחר עבודה קשה ומרובה, התחיל שניידר לייצב את “יוליוס מיינל”. הוא בנה תוכנית עסקית שהייתה מוסכמת על הצדדים ולאט לאט החברה עלתה על דרך המלך. בשנת 2010, לאחר שהצליח לייצב את המערכת, קיבל הצעה מדבורקין להיכנס שותף בחברה ומאז לא ניתן להפריד בין השניים.
“החלפנו כמעט 80 אחוז מהלקוחות שלנו, הבאנו לקוחות חדשים.
עלינו בכמות ההזמנות והקו שלנו גדול בכפול ממה שהיה כשנפתחה החברה”, מספר שניידר.
כיום, נמצאת “יוליוס מיינל” בפריסה של כ-500 נקודות ברחבי הארץ, בין היתר חנויות, בתי קפה, מסעדות.
בעלת חנות בהרצליה ועתידה לפתוח חנות נוספת בקרוב בתל אביב. “המטרות שלנו להמשך הן לחלוש על 30 אחוז משוק הקפה בישראל”, הם אומרים. “יש מאחורינו קונצרן עצום שיכול לתת מענה לכל דבר שרק נרצה, וכמובן האיכות שמדברת בעד עצמה” מסכם שניידר.
דבורקין אומר כי “אין לי ספק שנצליח.
כי יש לנו מוטיבציה אדירה להצליח, וכפי שלמדנו על בשרנו הכל מתחיל ונגמר במוטיבציה”.

כתבה מאת עדי רימל , אתר nrg.

לרכוש מכונת קפה איכותית

ישנם כמה וכמה יתרונות בשימוש עם קפסולות, הבולט מבניהם הוא שאין צורך לטרוח בהכנת הקפה, פשוט זורקים את הקפסולה לתוך המכונה ויש לכם קפה איכותי בלחיצת כפתור. היתרון השני והלא פחות חשוב הוא סביבת עבודה נקייה, לא תצטרכו לנקות, סיימתם להכין קפה? לוקחים את הקפסולה וזורקים לפח, לא כמו בהכנת קפה רגיל. היתרון השלישי שגם הוא יתרון משמעותי זה הטעמים, אתם יכולים למצוא קפסולות למכונת קפה במגוון רחב של תערובות ייחודיות, כמו לדוגמא – קפה חזק, חלש יותר, מעודן, 100% ארביקה ועוד מגוון רחב של טעמים וסוגים שונים של קפה.

היתרון של מכונות קפה

יש כמה יתרונות מעולים למכונות קפה, הנה כמה מאותם יתרונות:

  • – קפה מעולה, איכותי ומשובח בהכנה פשוטה, קלה ומהירה.
  • – מגוון רחב של קפסולות בהמון טעמים וסוגים.
  • – מחירים שווים לכל כיס: גם אם התקציב החודשי שלכם דל, תוכלו למצוא קפסולות למכונת קפה ממגוון רחב של חברות.

אנחנו בחברת יוליוס מיינל פועלים בארץ למעלה מ – 10 שנים בתחום הקפה, ומציעים לכם קפסולות למכונת קפה מהטובות בעולם, אצלנו תוכלו למצוא קפסולות תואמות נספרסו. יש לנו קפסולות במגוון תערובות ייחודיות שלא תמצאו באף מקום.
לחצו כאן לפרטים נוספים על קפסולות תואמות נספרסו

אנא בחר את המוצר שלך

אנו משתמשים ב-Cookies שלנו ושל צדדים שלישיים למטרות אנליטיות וכדי להראות לכם פרסום הקשור להעדפותיכם על סמך הרגלי הגלישה והפרופיל שלכם.

דילוג לתוכן